Błonnik pokarmowy to termin używany w odniesieniu do węglowodanów pochodzenia roślinnego, które w przeciwieństwie do innych węglowodanów (takich jak cukry i skrobia) nie są trawione w jelicie cienkim i w ten sposób docierają do jelita grubego lub okrężnicy. Chociaż organizacje naukowe twierdzą, że te terminy nie są już odpowiednie, możesz spotkać się z tymi terminami, które są używane, z rozpuszczalnym błonnikiem, w tym pektynami i beta glukanami, znajdującymi się na przykład w żywności takiej jak owoce i owies oraz nierozpuszczalnym błonnikiem, w tym celulozą (znalezionym na przykład w pełnoziarniste i orzechy). Należy pamiętać, że pokarmy bogate w błonnik zazwyczaj zawierają oba rodzaje błonnika. Spożycie błonnika w populacji powinno wzrastać do 30 g dziennie dla dorosłych (w wieku 17 lat i starszych). Średnio konsumujemy znacznie mniej bo około 18g dziennie. Dzieci muszą również zwiększyć spożycie błonnika. Błonnik jest istotną częścią zdrowej diety, chociaż większość ludzi nie spełnia zalecanego dziennego spożycia błonnika. Dieta bogata w błonnik pomaga zapobiegać zaparciom , utrzymywać zdrowie serca i odżywiać dobre bakterie w jelitach. Może również pomóc w utracie wagi.

1px element do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl