• Wysyłka w 24h
  • Darmowa dostawa od 300 zł

Orzechy - zdrowa przekąska...

0
Orzechy - zdrowa przekąska...

Orzechy słyną ze swoich właściwości zdrowotnych. Poniżej dowiesz się więcej na temat właściwości migdałów, orzechów nerkowca, orzechów włoskich, laskowych, pistacji oraz orzeszków ziemnych.

Kiedyś uważano, że orzechy są bardzo kaloryczne i należy je wyeliminować z diety odchudzającej. Czy orzechy tuczą? A może orzechy pomagają zrzucić zbędne kilogramy? Które orzechy są najzdrowsze? Ile orzechów dziennie można zjeść? Przeczytaj artykuł i dowiedz się, jak jest naprawdę!

Orzechy – właściwości

Orzechy takie jak: migdały, orzechy laskowe, orzechy nerkowca, orzechy brazylijskie, makadamia, orzechy włoskie i pistacje, a także orzeszki ziemne, to pożywne pokarmy o bardzo wysokiej wartości odżywczej. Co zawierają orzechy?

  • zdrowe kwasy tłuszczowe jednonienasycone
  • kwasy tłuszczowe wielonienasycone
  • białko
  • błonnik rozpuszczalny
  • błonnik nierozpuszczalny
  • witaminy: E i K, kwas foliowy, tiaminę
  • składniki mineralne takie jak: magnez, miedź, potas i selen

Kaloryczność orzechów

Orzechy są kaloryczne, ponieważ zawierają sporo tłuszczów. Są to jednak zdrowe tłuszcze nienasycone, niezbędne dla organizmu. Ogólnikowe zalecenia dietetyczne dotyczące utraty wagi, koncentrujące się na zmniejszeniu spożycia niektórych makroelementów w celu zapobiegania otyłości, to uproszczone podejście do zdrowego odżywiania. Nie uwzględnia rodzaju i właściwości makroskładnika, np. nie rozróżnia tłuszczu nienasyconego od nasyconego, czy węglowodanów prostych od węglowodanów złożonych, które organizm przyswaja w inny sposób. Szczegółowe badania naukowe mówią, że orzechy nie tylko nie tuczą, ale mogą pomagać w zrzuceniu wagi.

Orzechy – ilość kalorii (kcal/100 g)

Czy wiesz, ile kalorii mają orzechy? Oto zestawienie, dzięki któremu poznasz kaloryczność orzechów:

Ile orzechów dziennie można jeść? 

Przekąska z orzechów powinna stanowić jedną garść.

Orzechy na otyłość?

Tak, to prawda, orzechy są kaloryczne, ale wspierają utrzymanie prawidłowej masy ciała. A czy możemy stosować orzechy na odchudzanie? Idealnie sprawdzą się jako dodatek do koktajli czy sałatek. Jeżeli zachowamy ujemny bilans kaloryczny, to garść orzechów na diecie redukcyjnej nikomu nie zaszkodzi, a ponadto uzupełni dietę w cenne witaminy i składniki mineralne.

Orzechy a odchudzanie – jak to działa?       

  • orzechy zapewniają na dłużej uczucie sytości, które wpływa na zmniejszenie apetytu
  • orzechy są źródłem białek roślinnych, nienasyconych kwasów tłuszczowych, minerałów i innych substancji, które – zastępując inne, mniej wartościowe składniki
  • spożywanie orzechów w miejsce mniej zdrowej żywności może chronić przed przyrostem masy ciała
  • orzechy – z uwagi na bogactwo składników odżywczych – zaliczane są do żywności lepszej jakości

 

Zdrowa przekąska – orzechy

Orzechy są zdecydowanie lepszą formą przekąski niż chipsy, słodkie batony, drożdżówki czy pączki. Pomimo, że są kaloryczne, zawierają dużo witamin, składników mineralnych i zdrowych kwasów tłuszczowych. Orzechy jako przekąska faktycznie odżywiają organizm, zaspokajając głód na dłużej. 

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium